11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


eco.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Problem çözme
Soru & Cevap
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları)
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Polinomlar, rasyonel fonksiyonlar, üstel fonksiyonlar ve logaritmik fonksiyonların özelliklerini hatırlayabilir ve kullanabilir.
  • Limit teoremlerini, sağ sol limitleri, sonsuza giden ve sonsuz değerli limitleri uygulayabilir.
  • Bir fonksiyonun sürekliliği, türevlenebilirliği,fonksiyon üzerinde bir noktadan geçen teğet doğru denklemi konularını betimler ve ekonomideki gelir, gider ve kar kavramlarına uygulayabilir.
  • L’Hopital kuralını uygulayabilir.
  • Bir fonksiyonun grafiğini, maksimum minimum değerlerini ve konveks konkav durumularını inceleyerek çizebilir ve yorumlayabilir.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Fonksiyonlar, Temel fonksiyonlar, Grafik ve Dönüşümler "Calculus for Business, Economics, Life Sciences and Social Sciences" by R.A. Barnett, M.R. Ziegler, K.E. Byleen, 13th Edition, Pearson. Section: 1.1, 1.2
2 Lineer ve kuadratik fonksiyonlar, Polinomlar ve rasyonal fonksiyonlar "Calculus for Business, Economics, Life Sciences and Social Sciences" by R.A. Barnett, M.R. Ziegler, K.E. Byleen, 13th Edition, Pearson. Section: 1.3, 1.4.
3 Üstel fonksiyonlar, Logaritmik fonksiyonlar "Calculus for Business, Economics, Life Sciences and Social Sciences" by R.A. Barnett, M.R. Ziegler, K.E. Byleen, 13th Edition, Pearson. Section: 1.5, 1.6.
4 Limit, sonsuz limitler ve sonsuzdaki limitler "Calculus for Business, Economics, Life Sciences and Social Sciences" by R.A. Barnett, M.R. Ziegler, K.E. Byleen, 13th Edition, Pearson. Section: 2.1, 2.2.
5 Sonsuz limitler ve sonsuzdaki limitler, Süreklilik. "Calculus for Business, Economics, Life Sciences and Social Sciences" by R.A. Barnett, M.R. Ziegler, K.E. Byleen, 13th Edition, Pearson. Section: 2.2, 2.3.
6 Türev, türev alma özellikleri, türevin uygulamaları "Calculus for Business, Economics, Life Sciences and Social Sciences" by R.A. Barnett, M.R. Ziegler, K.E. Byleen, 13th Edition, Pearson. Section: 2.4, 2.5, 2.6, 2.7.
7 Türevin uygulamaları, tekrar. "Calculus for Business, Economics, Life Sciences and Social Sciences" by R.A. Barnett, M.R. Ziegler, K.E. Byleen, 13th Edition, Pearson. Section: 2.7.
8 ARASINAV - ‘e’ sabiti ve sürekli bileşik faiz, üstel ve logaritmik fonksiyonların türevi. "Calculus for Business, Economics, Life Sciences and Social Sciences" by R.A. Barnett, M.R. Ziegler, K.E. Byleen, 13th Edition, Pearson. Section: 3.1, 3.2..
9 Çarpım ve Bölüm türevleri, Zincir kuralı, Kapalı fonksiyonların türevi. "Calculus for Business, Economics, Life Sciences and Social Sciences" by R.A. Barnett, M.R. Ziegler, K.E. Byleen, 13th Edition, Pearson. Section: 3.3, 3.4, 3.5.
10 İlgili alan soruları "Calculus for Business, Economics, Life Sciences and Social Sciences" by R.A. Barnett, M.R. Ziegler, K.E. Byleen, 13th Edition, Pearson. Section: 3.6.
11 L’hopital Kuralı, Birinci türev ve grafikler "Calculus for Business, Economics, Life Sciences and Social Sciences" by R.A. Barnett, M.R. Ziegler, K.E. Byleen, 13th Edition, Pearson. Section: 4.3, 4.1.
12 İkinci türev ve grafikler, Grafik çizim teknikleri. "Calculus for Business, Economics, Life Sciences and Social Sciences" by R.A. Barnett, M.R. Ziegler, K.E. Byleen, 13th Edition, Pearson. Section: 4.2, 4.4.
13 Grafik çizim teknikleri, Mutlak en büyük ve en küçük değerler. "Calculus for Business, Economics, Life Sciences and Social Sciences" by R.A. Barnett, M.R. Ziegler, K.E. Byleen, 13th Edition, Pearson. Section: 4.4, 4.5.
14 Optimizasyon "Calculus for Business, Economics, Life Sciences and Social Sciences" by R.A. Barnett, M.R. Ziegler, K.E. Byleen, 13th Edition, Pearson. Section: 4.6.
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Dönemin gözden geçirilmesi
Ders Kitabı

"Calculus for Business, Economics, Life Sciences and Social Sciences" by R.A. Barnett, M.R. Ziegler, K.E. Byleen, 13th Edition, Pearson.

Önerilen Okumalar/Materyaller “Thomas’ Calculus” by Finney, Weir, Giordano

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
4
20
Portfolyo
Ödev
8
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
2
60
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
3
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
2
Portfolyo
Ödev
8
1
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
2
15
Final Sınavı
1
22
    Toplam
153

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Güncel iktisadi sorunları çözmeye yönelik katkıda bulunmak için, farklı iktisat kuramlarının önermelerini uygulamalı bir konuda sınamaya yarayacak nicel ve nitel iktisadi yöntemlerin bilgisine sahip olmak. X
2 Eğitim sürecinde oluşturduğu birikimi ve problem çözme yeteneğini gazete, dergi yazısı, oturum, panel gibi ortamlarda ve bunların sanal (internet) denklerinde paylaşabilecek yazma, yazılım kullanma ve sunum yapabilme tecrübesine sahip olmak.
3 Konusuyla ilgili akademik, mesleki, bölgesel, ve global ağların içinde yer almak, bu ağları etkin olarak kullanabilme yetisine sahip olmak.
4 Bulunduğu toplumun ihtiyaçları konusunda yeterli sosyal sorumluluk ve bilince sahip olmak ve gerektiğinde sosyal dinamikleri etkileyebilecek/yönlendirebilecek aktiviteleri organize edebilecek/destekleyebilecek tecrübeye ve yetiye sahip olmak.
5 Eğitim sürecinde edindiği bilgileri iş yaşamı ve kendi yaşamında edindiği bilgilerle beraber değerlendirerek, kendisine gerekli olan bilgilerin bir sentezini yapabilmek.
6 Elde edeceği eleştirel ve analitik düşünme yeteneği sayesinde kendi öğrenim gereksinimlerini belirlemek ve ileri düzey öğrenimini yönlendirebilmek.
7 Ekonomik aktör ve ilişkilerin yerel, ülke ve küresel düzeyde tanımlanması, bunlar hakkında verilerin derlenmesi, işlenmesi ve ekonomi politikalarına yol gösterebilecek bilimsel araştırma kapasitesine ulaşılması için yeterli kuramsal ve pratik bilgi birikimine sahip olmak.
8 Ekonominin bir sosyal bilim olduğunu unutmayarak toplumsal dinamikleri iktisadi süreçlere hem bir girdi hem de sonuç olarak eklemleme becerisine sahip olmak ve bu alanda yapılan kuramsal yeniliklere açık olmak.
9 Üniversitede edindiği birikimi bulunduğu toplumun kültürel ve tarihsel yapısıyla ilişkilendirebilmek ve toplumun farklı katmanlarına iletebilmek.
10 Bir yabancı dili kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve değişiklikleri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
11 Ekonomi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak.
12 Üniversite sonrası mesleki ve kişisel gelişiminin devamında yardımcı olacak ikinci bir yabancı dile hakim olmak.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010